Om oss

Norsk Tøybleieforening er en ideell organisasjon som ble grunnlagt med formålet om å fremme bruk og kunnskap om tøybleier i Norge. Med et sterkt fokus på å redusere miljøbelastningen knyttet til engangsbleier, jobber foreningen aktivt med å øke bevisstheten rundt fordelene ved å velge tøybleier for barnets helse, lommebok og planeten vår.

Foreningen tilbyr et bredt spekter av tjenester og ressurser for å støtte foreldre og omsorgspersoner som vurderer eller allerede bruker tøybleier. Dette inkluderer informative kampanjer, praktiske workshops, nyttige kurs og veiledning om valg av tøybleier og hvordan de brukes på en effektiv og praktisk måte.

Medlemskap i Norsk Tøybleieforening gir en unik mulighet til å bli en del av et støttende fellesskap av likesinnede enkeltpersoner som deler en felles interesse for miljøvennlig barneomsorgspraksis. Med tilgang til eksklusive ressurser, råd og erfaringer fra andre medlemmer, får foreldre muligheten til å ta informerte og bærekraftige valg for sine familier.

Gjennom sitt arbeid og engasjement søker Norsk Tøybleieforening ikke bare å redusere avfall og ressursforbruk, men også å inspirere til en kultur med mer bevisste forbrukervaner og et positivt bidrag til en sunnere og mer bærekraftig fremtid for kommende generasjoner.

baby-21163_1920.jpg

Foreningen ledes av et styre som består av frivillige medlemmer.

Styrets består i 2024/2025 av fem mødre som bruker eller har brukt tøybleier. Deres oppgave er å drive foreningens aktiviteter, arrangere workshops, spre informasjon, drive medlemskapsrekruttering og arbeide for å øke bevisstheten om tøybleier.